woensdag 1 september 2010

¿Qué?

Even een kort woordje uitleg over wat ik nu juist ga doen, daar zo ver weg…

Voor ons projectvoorstel moesten we zelf een stageplaats uitzoeken in het land waar je graag naartoe wil gaan. Sarah (een klasgenoot waarmee ik deze avontuurlijke plannen heb gemaakt) en ik zijn dan op zoek gegaan naar een mogelijke stageplaats in Ecuador en zijn zo bij de ‘Stichting Kinderen van Ecuador' terechtgekomen.
Deze stichting steunt verschillende projecten in de hoofdstad Quito. Melanie uit Nederland heeft deze Stichting mee opgericht, zij woont nu al 6 jaar in Ecuador en zal ons daar begeleiden.
Ik zal stage lopen in ‘het kinderspeelhuis’, een van de projecten van de stichting. Het is een project dat kinderen opvangt waarvan de ouders de hele dag op een grote markt werken. In de voormiddag komen de kinderen van kleuterleeftijd spelend leren en in de namiddag lagere schoolkinderen die huiswerkbegeleiding krijgen en ook de kans om te ontspannen en spelen. Ik zal daar tijdens mijn stage een ‘project empowerment en lichaamsbewustzijn via dans, lichaamsexpressie, beweging en spel’ proberen op re starten en uit te uit te werken binnen dat marktproject, ik ben benieuwd!

Eerst ga ik 2 weken in een gastgezin verblijven en elke dag 4u Spaanse les volgen. Zo kan ik de cultuur beter leren kennen en de taal onder de knie proberen te krijgen. Sarah en ik zitten elk in een apart gastgezin, zodat we zeker Spaans moeten spreken, we volgen wel samen Spaanse les.
Na die 2 weken zullen we verhuizen naar een stagiairehuis dat we zullen delen met andere stagiaires en vrijwilligers die op dat moment ook bij de stichting zullen werken. We zullen dan voor4,5 maand stage lopen en ons project zo goed mogelijk proberen uit te werken.
Sarah loopt stage in een ander project van de stichting, een school voor kinderen met een handicap. Zij zal daar een project zelfredzaamheid opstarten. Ben je ook benieuwd naar haar verhaal, dan kan je een kijkje nemen op haar blog: http://ecuadorsarah.wordpress.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten