dinsdag 7 september 2010

Dagdagelijkse dagen en al een beetje routine...

Donderdag was ik al iets later wakker, rond 6u. Het had hard geregend ’s nachts en ’s morgens is het hier meerstal echt ijskoud, daarom dus de berg dekens op mijn bed :)
Ik had het idee van mijn nieuw nummer eens uit te proberen en eens naar Tobe te bellen, het was leuk om hem even te horen, maar blijkbaar was mijn geld sneller op dan verwacht. Dat wordt uitzoeken hoe ik kan herladen, hihi… Verder heb ik wat gelezen tot het tijd was om op te staan voor de Spaanse les.
De les was weer leuk, alles gaat hier aan een heel ander tempo en het voelt niet echt aan als les of school zoals in België. Eerst maken we een babbeltje (in het Spaans!) over wat we de vorige dag hebben gedaan en tussendoor is er ook wel plaats voor wat gebabbel, vaak met heel wat gelach. Silvana heeft rustig nog wat theorie uitgelegd, dan hebben we alles opgeschreven en wat geoefend samen. Silvana gaat er soms wel vaak tussenuit om even te telefoneren, maar dat stoort niet echt. Ondertussen kunnen Sarah en ik wat babbelen ;)
Tijdens de pauze kregen we thee met koekjes, gisteren hadden we een heel lekker klein banaantje gekregen, dat is echt lief. De mensen zijn hier meestal heel gasvrij en ook behulpzaam.
Aangezien mijn belwaarde op nul stond en ik niet wist hoe ik aan nieuwe moest geraken heb ik het ineens gevraagd aan Silvana. Geen probleem, dan gaan we dat na de pauze toch even halen! Blijkbaar werkt het zo in Ecuador, je hebt iets nodig, oké dan gaan we daar ineens even voor zorgen, best grappig. Dat is hier allemaal geen probleem, ze helpen je hier graag voort en meestal op de moment zelf nog.
Dus na de thee gingen we richting 1 van de kleine winkeltjes waarvan er hier veel zijn in de straten en hebben we ineens alle 3 nieuwe belwaarde gekocht. Onderweg vond Silvana het handig om dan ineens ook maar even bij een immobiliënkantoor binnen te springen om daar nog iets te regelen voor haar huis. Wij hebben ondertussen al babbelend gewacht, vonden we niet erg :)
Hierna hebben we de les terug voortgezet tot half 2.

Thuis had Jaime spaghetti gemaakt, het was redelijk stil aan tafel omdat ik nog niet goed weet hoe ik iets moet zeggen.
Na het eten heb ik nog wat aan mijn verslagen gewerkt, waarna ik naar Sarah ben gegaan om ze te posten op de blog. Deze keer hebben we ook lang kunnen Skypen, dat was leuk! Ik heb nog eens goed kunnen tetteren :)
De foto’s op de blog krijgen was een andere zaak! Dit was een zenuwslopend en lang werk, het ging absoluut niet vlot. Zo kreeg ik de 2u internet zeker vol! Morgen ga ik er mee voortdoen en het wat anders aanpakken.
Daarna zijn we even langs de apotheek gegaan voor Sarah, want die zit met een goede verkoudheid. Ook hadden we grote nood aan zakdoeken!
Nadat onze speurtocht naar zakdoeken maar niet slaagde zijn we het aan Jaime gaan vragen waar we die konden vinden. Hij is even mee naar de supermarkt gegaan om het ons te wijzen.
Thuis heb ik nog een film gezien met Nicole (de dochter in het gezin).
We hebben pas laat gegeten, ik zat ondertussen al een tijdje te bibberen van de kou en honger. ’s Avonds wordt het hier echt koud en ook omdat ik moe was had ik het extra koud.
Na het eten heb ik nog wat Spaans geleerd en dit verslagje neergeschreven. De honden zijn ondertussen weer aan een concert begonnen. Ik ga nog wat ontspannen en dan mijn oogjes toedoen. Zo, dit was weer een leuk dagje Ecuador.

Het verslag van vrijdag volgt hier nog! ;)


Vrijdag dus (3/9/’10):

Vandaag heb ik al wat langer kunnen slapen! Ik was wel weer vroeg wakker, maar ben terug in slaap kunnen vallen tot half 8, hoera! We gaan nog gewend raken aan dit nieuwe uur :)
Gisteren had ik de mails die ik had gekregen op mijn stick gezet zodat ik ze rustig thuis zou kunnen lezen en dan beantwoorden zonder al die uren internet te moeten betalen. Hier heb ik me ‘s morgens dan ook mee bezig gehouden, leuk leuk. Daarna nog even mijn schriftje Spaans vastgepakt, want we moesten al wat we al gezien hebben kennen tegen vandaag.
Opgefrist, aangekleed en ontbeten met de familie hier. We zaten pas laat aan tafel en ik was maar net klaar toen Sarah me kwam ophalen om naar de Spaanse les te gaan. Bij haar thuis waren ze ook al zo laat. Vrijdag zekers…
In de Spaanse les hebben we oefeningen gemaakt en vervoegingen van verschillende werkwoorden geleerd in de TT, ook al enkele uitzonderingen. Dit zal hopelijk wel helpen om betere zinnen te kunnen formuleren, we blijven oefenen!

Ik had vandaag een wat verstrooide en verwarde dag. Ik maakte verschillende vergissingen en het kwam er allemaal niet zo uit als ik wilde. Dit tot grote hilariteit van Silvana, die bleef steeds maar lachen dat ik teveel aan ‘mi novio’ was aan het denken en dat ik met mijn hoofd in de wolken zat. Ik heb maar eens goed mee gelachen en verder stommiteiten begaan :D

Thuis aardappelpuree met zout vlees en groentes gegeten met Nicole en Jaime.
Daarna weer richting Sarah om nog eens te gaan internetten. Ik heb mijn mails verstuurd en eindelijk alle foto’s op de blog gekregen in een dikke 2u.

Jaime had al een aantal keer gevraagd of Sarah niet eens mee naar ons wilde komen en dus is ze deze keer eens meegegaan. We hebben samen het uitzicht vanuit mijn raam en van op het dak gaan bewonderen en er een paar fotootjes van genomen.
Jaime stelde voor van popcorn te maken en een film te zien. Ik mocht er weer een kiezen. Ze hebben er een heel aantal in de kast staan en ik was daar tussen aan het kijken, maar ik kon niet direct kiezen. Jaime ging toen even naar een andere kamer en kwam terug met een hele stapel dvd’s, daar kon ik ook eens tussen kijken. Daarna ging Nicole nog zo’n grote stapel halen en dan ging Jaime nog eens terug, ze bleven maar films aandragen en rondom mij lag het helemaal vol! Echt grappig, maar het hielp niet echt om er een te kunnen kiezen, zoveel!! Uiteindelijk zagen we een tailer op tv en Jaime zei dat het een goede film was en dat ze die ergens moesten hebben. Dus wij begonnen een heuse zoektocht door de bergen films…
Ondertussen heeft Jaime Sarah even naar haar huis gewandeld, zij kon jammer genoeg niet langer blijven want zij ging met haar familie naar een feest.
Wij hebben dan nog broodjes met gebakken ei en ook popcorn gegeten voor de film. We gingen eens lekker ‘informal’ doen :)
Hierna nog wat ideeën voor een verslagje voor school neergepend en dit tekstje gemaakt.
Morgen moet ik er heel vroeg uit want we gaan naar een atletiekwedstrijd van Gabriel kijken. Dus snel oogjes dicht…

Toen ik al in bed lag kreeg ik nog een late sms van Sarah: ‘Help! Ik zit hier tussen keiveel mensen die mij allemaal aanstaren en praten over mij en willen dansen met mij en willen koppelen aan zonen! Help! Ik ga dan niet meegaan naar die wedstrijd want dat duurt hier volgens mij nog efkes! Veel plezier en SOS’
Ik lag dubbel in mijn bed! :D Morgen dus waarschijnlijk genoeg vertelstof voor op de bus!





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten