vrijdag 19 november 2010

Kleurige kinderhandjes op de muur, laatste Spaanse les en start van weer een weekendje weg! :)

Viernes, 15 octubre 2010

Weer vroeg uit bed en helaas weer rotslecht geslapen. Ik heb eerst even gegeten en heb dan nog lang met Daphne gebabbeld, over onze stageplaats en de kinderen onder andere.
Ik heb nog wat verder ingepakt voor onze weekendtrip, want we zouden vanavond al vertrekken. Dan heb ik snel nog wat aan mijn blogberichten getypt en ben dan naar de markt gegaan.
Weer het kleine huilende jongetje op mijn arm en met nog een aantal andere kinderen zijn we naar la casita gegaan.

Het was een drukke dag vandaag!
Ik heb meegeholpen met de spelend leren activiteit en heb uiteindelijk mijn lesje voor de grotere kinderen niet gegaan, want zij moesten huiswerk maken. De andere kinderen waren druk vandaag en ze hadden veel hulp en aanmaning nodig. Er was er vandaag ook eentje dat echt niet braaf was en niet goed kon luisteren.
De allerkleinsten kregen dan ook nog af en toe een huilbui die we moesten proberen te stoppen.
Vandaag was er ook een grotere jongen bij, die maar af en toe meekomt. Hij heeft een ernstigere thuissituatie dan de andere kinderen en zijn hygiëne is meestal niet zo in orde. Vandaag hebben ze hem eens gewassen en propere kleren aangegeven, want iedereen had wat teveel last van zijn geur.

De Duitste vrijwilligster is bezig om de muren buiten met leuke tekeningen te beschilderen. We kregen het idee om de handafdrukken op de muur te zetten. We hebben dus al hun handjes geschilderd, waarna ze een stempel mochten maken op de muur. Hierna hebben we ook de namen er bij geschilderd, het ziet er leuk uit!
Dan hebben we snel hun handen gewassen, voor alles volhing.
Ik heb tussendoor ook nog even een volle luier verschoond en dan was het alweer tijd om terug te gaan. Ik moest op tijd thuis zijn, want we hadden die namiddag nog onze laatste Spaanse les in het zuiden van Quito, bij onze gastgezinnen.
Onderweg naar huis kwam ik Melanie tegen en zij vertelde dat ze maandag blijkbaar op vakantie vertrekt. Ik had nog een aantal vragen voor haar en wilde het plan van Hemmo en mij nog laten zien, of we het dan kunnen uitvoeren terwijl zij weg is.
Ik ben dus snel naar huis gelopen om ons plan te gaan halen en daarmee even langs la casita te gaan. Ik heb nog snel een babbel gedaan met Melanie en ons plan was goedgekeurd. Hemmo en Iris kwamen nog dag zeggen, want zij zouden haar dan niet meer zien voor ze terug naar huis keren. Het was uitgedraaid op niet zo’n goed gesprek en ik zat er echt wel mee. Ik had er niet zo’n goed gevoel bij en maakte me wat zorgen.
Nu had ik ook geen tijd meer om te eten of rustig mijn gerief te nemen. Ik heb dus snel mijn spullen gepakt en we zijn holderdebolder vertrokken. Snel naar de bus, want we waren echt al laat. Dan maar droge broodjes eten op de bus.
Onderweg kwam er een lieve vrouw naast ons zitten waar we een mandarijntje van kregen. Ik heb het mijne gedeeld met een kindje dat naast me zat.
We hebben in de bus ook nog contact gemaakt met een enthousiaste groep dove kinderen, die druk naar elkaar waren aan het gebaren. Op de duur wilden ze foto’s van ons nemen en met ons op de foto. Wij ons dus proberen om in de hobbelige bus met z’n alles op de foto te geraken. Echt tof en grappig! :)
Hemmo en Iris hebben hun gsm nummer nog aan hen gegeven en dan hebben we in de namiddag nog wat smsjes met hen uitgewisseld.

We hadden onze laatste Spaanse les in het huis van Sylvana, maar ze was er nog niet. We konden wel al naar het dak gaan en hebben daar even naar het uitzicht gekeken. Ik heb ondertussen nog even met Tobe gebeld, ik had er even nood aan om hem te horen.
Het was een toffe Spaanse les, zo met z’n allen! We hebben één verleden tijdsvorm gezien, maar dat was echt wel heel moeilijk en ingewikkeld! Zoveel vormen, groepen en uitzonderingen… Gelukkig was de sfeer er wel en hebben we heel wat afgelachen.
Tijdens de pauze hebben we een hotdog gekregen en verder lol gemaakt.
Op het einde hebben we afscheid genomen, nog een laatste groepsfoto gemaakt en richting het busstation Quitumbe gegaan.

Ons reisje van dit weekend gaat naarrr…. Cuenca!!! Een mooie stad die je echt gezien moet hebben als je in Ecuador bent.
Het was ingewikkeld om uit te zoeken welke bus we nu juist moesten nemen.
Nu zijn we onderweg met een comfortabele bus en ben ik even in mijn schriftje aan het schrijven. Hopelijk kunnen we deze keer wat slapen en hebben we eens geen last van afschuwelijke geuren ofzo…
Sebiet nog eventjes mijn broodjes opeten en dan gaan we weer een heel nachtje bus zitten tegemoet…










Sociolizen op de bus:







Laatste Spaanse les:



2 opmerkingen:

  1. Heej meid!

    Hoe is het daar? De handjes op de muur zien er al vrolijk uit! Moet je ook veel verslagen schrijven van wat je daar allemaal doet? En kan je al Ecuadoriaans koken? (zoja, moet je da ooit is voor mij doen :D)

    Hier zijn het wat turbulente weken geweest met slecht nieuws, begrafenis en zo wat dingen. Niet zo leuk, maar nu gaat het al wat beter met me.
    Geniet daar!
    We denken aan je (af en toe é ;))

    X
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ¡Hola Katja!

    Ik moet inderdaad wel echt veel verslagen schrijven, blog bijhouden (wat niet al te goed lukt), aan mijn portfolio van de stage werken, ... steeds voor die laptop... Veel werk!
    Hoe gaat het met jou schoolwerk?

    En dat ecuadoriaans koken, mja, niet echt, we wonen met 3 meisjes (uit België en Nederland) in een huis en koken steeds zelf, de dingen die we kennen. Wel moeten we natuurlijk onze plan kunnen trekken met de ingridiënten van hier, maar dat verschil valt nogal mee. Wel ga ik eens zoeken naar een leuk kookboek van hier :)
    Oh en we hebben wel een blender gekocht, want ze hebben hier de gewoonte om bij de maaltijden jugo fruit in de blender met water en suiker) te drinken. We vinden dat zo lekker en nu kunnen we dat ook zelf maken! :)

    Hoe gaat het ondertussen met jou? Geen makkelijke periode achter de rug zo te horen.. Veel sterkte ermee en ik denk ook aan jou hoor ;)

    Dikke knuffel! Xx
    Janna

    BeantwoordenVerwijderen