woensdag 17 november 2010

Gezelligheid en Panecillo

Sabado, 9 octubre 2010

Jammer genoeg toch veel te vroeg wakker van al het gewoonlijke lawaai ’s morgens, en dat na zo’n korte nacht. Ik ben toch maar terug in bed gekropen en heb nog even kunnen slapen/rusten.
Voor het eerst hebben we met z’n allen ontbeten op ons terrasje, heel gezellig met ons vijven! Het was super mooi weer en een lekker rustige ochtend.
Na het ontbijt hebben we wat foto’s van elkaar gekeken, ik heb nog wat aan blogberichten getypt en we zijn rond 2u naar een internetcafé gegaan. Het was weeral even geleden dat ik had geskypt. Ik heb dus nog eens goed kunnen bij babbelen met mijn vriend en mijn ouders. Verder ook wat foto’s op mijn blog gezet enzo. Uiteindelijk hebben we er echt lang gezeten.

Gelukkig hadden we redelijk laat ontbeten en we hadden ook allemaal wat last van onze maag, dus de honger kwam niet zo snel. Maar tegen half 5 begon ik toch serieuze honger te krijgen en hebben we thuis even een croque monsieur (tosti voor de Nederlanders ;)) gemaakt. Dit is ons favoriete middageten geworden hier.

We hebben met Daphne wat muziek geluisterd, ze blijkt ongeveer dezelfde smaak te hebben, dus dat is wel leuk! Ik heb ook al een start gemaakt voor mijn lesjes van mijn project, voor komende week. Verder waren we vandaag allemaal wat sufjes.
Hemmo en Iris zijn ondertussen naar de winkel gegaan en wij hebben gekookt. Gevulde courgettes, hmmmm, lekker!!!
’s Avonds hebben we een filmpje gekeken, lekker lui met ons bord eten voor de tv :) Jammer genoeg was het echt niet zo’n goeie of opbeurende film.
Ik lag er wel eens wat vroeger in, heb ondertussen wel wat nood aan bijslapen.


Ons gezellig ontbijt:




Straatbeeld van onze wijk en ons huis:


De vliegtuigen die hier heel laag overvliegen!



Domingo, 10 octubre 2010

Ik ben met barstende hoofdpijn wakker geworden en was nog steeds heel moe.
Maar ik heb toch beslist om mee op uitstap te gaan. We zouden vandaag de Panecillo bezoeken met z’n vijven. Dat is een stambeeld van een engel boven op een berg hier in Quito die je van veel plaatsen hier kan zien. Nu wilden we het eens van dichtbij gaan bekijken en dan kan je er ook in om dan van op een hoogte naar Quito te kijken.
Ik ben eerst even onder de douche gesprongen, we hebben samen ontbeten en zijn dan op pad gegaan. Het was een prachtige dag! Een knalblauwe hemel, lekker warme en felle zon, ideaal voor een mooi uitzicht.
Eerst hebben we twee bussen genomen en zijn dan met een taxi verder de berg op gegaan, want het zou een te gevaarlijke buurt zijn om dit te voet te doen.
Boven hadden we al een mooi uitzicht over de stad. We hebben even rondgekeken en zijn dan de engel ingegaan en naar boven geklommen. Daar boven hadden we ook echt een prachtig uitzicht en konden we heel veel van Quito zien, zeker met dit helder weer. Op de Cotopaxi en een andere grote berg hadden we ook echt een goed zicht. We konden van daarboven verschillende plaatsen zien waar we al waren geweest en dat was wel leuk. We hebben weer aardig wat geheugen van ons fototoestel vol getrokken :)
We hebben een tijdje staan genieten van het uitzicht en zijn dan terug naar beneden gegaan. Daar was nog een klein marktje voor souveniertjes, waar we even hebben op rondgekeken.
We hebben een bus terug naar beneden genomen en uitgestapt aan een grote markt. Ze verkochten er veel groenten, we liepen langs kleurrijke fruitkramen, verschillende mooie karaktervolle Ecuadoriaanse mensen, net iets minder hygiënische vleeskraampjes waar het vlees gewoon in hele stukken aan haken hangt, ongekoeld en we passeerden emmers vol varkenskoppen, volop Ecuadoriaanse cultuur opsnuiven!
We hebben ook enkele dingen gekocht: kaneelstokjes, avocado’s, lekkere ananas van hier en mandarijntjes. We kwamen op het einde voorbij een kraam waar ze schattige kleine eendjes verkochten en bijna hadden we er eentje meegenomen als huisdier. Want sommige onder ons misten een diertje in huis en ze zagen er zo lief en schattig uit. We zagen het al helemaal zitten :)

We zijn een stuk verder gewandeld, centro historico in. Daar was blijkbaar van alles te doen op verschillende pleintjes. Het zat er vol muzikanten en veel mensen, zeker leuk meegenomen :) We hebben in het centrum nog enkele foto’s getrokken, deze keer met mooie blauwe lucht.
Dan zijn we gezellig ergens iets lekkers gaan eten en verder gaan kijken wat er allemaal te doen was. We zijn gaan luisteren naar de optredens, er was veel volk, mensen die genoten van het dansen. Leuk om te horen en mooi om te zien!
Na een tijdje staan kijken zijn we terug naar de bus gewandeld om naar huis te gaan. Daphne heeft de bus naar het zuiden genomen, terg naar haar gastgezin en wij naar ons huis in het noorden. Het was nog steeds echt super warm!


Thuis hebben we elkaar’s foto’s bekeken en ’s avonds heerlijk verloren brood (wentelteefjes voor de Nederlanders ;)) gemaakt. Hmmmmm, even een stukje herinnering van thuis, we hebben er lekker van gesmuld!
Daarna stond er ons nog een grote afwas te wachten.

Ik heb nog allemaal bellenblaasflesjes gevuld met zeepsop voor de kinderen morgen en ben dan nog even in het werk gevlogen. Ik moet morgen mijn eerste lesje lichaamsexpressie geven aan de allerkleinsten (+2j.)… spannend! Dus nog even goed voorbereiden. Het was vooral zoeken naar de makkelijkste oefeningetjes en veel vertaalwerk, zodat ik morgen alles goed in het Spaans zou kunnen uitleggen. Ik ben eens benieuwd wat het zal worden morgen, want dit is iets totaal nieuw voor hen.
Na al dit lag ik toch weer niet zo heel vroeg in bed, aiai. Slaapwel dus! Morgen staat er weer een drukke stageweek te wachten…


1 opmerking:

  1. Zalig verhaal liefje :) echt leuk om te lezen.
    Die varkenskoppen zien der wel een beetje scary uit :s
    Dat oud mensje op de dansvloer is geweldig! Veel amusement precies :)
    Geniet ervan daar!
    Knuffels! Xxxx
    Tobe

    BeantwoordenVerwijderen