vrijdag 19 november 2010

2de lesje, geschminkte kindersnoetjes, plan voor la casita, nieuwe huisgenoot + FOTO´S!

Jueves, 14 octubre 2010

’s Morgens ben ik op tijd opgestaan. Ik heb eerst een grote handwas gedaan van verschillende kleren. Nu heb ik eindelijk weer eens proper gerief :)
Het leek niet zo’n mooie dag te worden, maar gelukkig kwam in het verloop van de ochtend het zonnetje er nog goed door. Het is afwisselend ook wel wat bewolkt geweest en dat voel je wel.
We hebben ook ontdekt dat de vliegtuigen anders vliegen naargelang het weer. De afgelopen dagen was het echt stralend weer, wel met veel wind, en we merkten dat de vliegtuigen dan over ons huis landden in plaats van opstijgen. Soms vliegen ze echt al ongelooflijk laag! Wel een sjiek zicht tegen die knalblauwe lucht.
Vanaf vandaag stegen de vliegtuigen terug op over ons huis. Ook dan vliegen sommigen ontzettend laag, echt wel verschieten en wat een lawaai! De ramen trillen dan helemaal en we konden nu zelfs soms ons bed voelen trillen, de babbeltjes moeten ook altijd even gestaakt worden op zo’n moment…

Ik heb mijn lesje nog eens bekeken voor ik naar de markt vertrok. Op de markt moesten we het kleine jongetje weer meenemen. Hij had er absoluut geen zin in en begon hard te huilen, als je hem oppakt gooit hij zichzelf ook helemaal naar achter als hij niet wil, je moet hem dus steeds goed vasthouden! Het was wel erg om hem zo mee te nemen tegen zijn zin, echt zielig. Het was weer een zwaar pattéke om te dragen naar la casita, maar gelukkig was hij onder het wandelen wel terug rustig geworden in mijn armen.
Eerst weer de vrolijke liedjes gezongen en dan heb ik enkele kinderen mee naar buiten genomen voor mijn lesje. Ik had 3 kinderen van 3+ jaar. Met al mijn veranderingen ging het deze keer echt veel beter en was het best leuk. Het was alleen soms echt wel moeilijk om hun aandacht erbij te houden, ik had ook de indruk dat ze snel moe werden en dat ik het niveau echt wel laag moet houden. Een oefening met 2 kleuren was al moeilijk genoeg, hierna ga ik stilaan opbouwen met meerdere kleuren waarschijnlijk.

De rest van de begeleiding was begonnen met de kinderen te schminken. Dus wanneer ik klaar was met mijn activiteitjes was mijn groepje ook nog even aan de beurt. Ik heb ook nog even meegeholpen met het schminken en de kinderen vonden het echt helemaal geweldig! Het was een leuke en vrolijke voormiddag :) Esteban heeft mij ook nog even geschminkt en dan zagen we er allemaal heel leuk uit!
Gelukkig had ik mijn fototoestel bij en hebben we leuke foto’s gemaakt. Je merkt wel dat de kinderen genieten van deze aandacht en ze zijn steeds heel benieuwd om hun foto te bekijken. Verder hebben de kinderen nog wat buiten gespeeld en hierna hebben ze nog iets gedronken en gegeten. Dan was het alweer tijd om alle tandjes te poetsen en daarna zijn we terug naar de markt gewandeld.

Thuis gekomen was ik echt wel moe en heb ik even lekker gegeten. Dan heb ik met Hemmo heel la casita gaan opmeten met een kleine lintmeter van 1,5 meter. Het is ons toch gelukt!
Thuis heeft Hemmo alles op schaal uitgetekend en de meubeltjes uitgeknipt zodat we daar mee konden puzzelen, om la casita dan beter te kunnen herinrichten na de verhuis. Ik ben toen in het verlagen schrijven voor school gevlogen. Ik had niet zo’n gemakkelijke vragen gekregen en had dus best wel wat nadenkwerk.
Toen Hemmo klaar was zijn we samen wat gaan puzzelen tot we een leuke inrichting vonden.
Hierna kwam Dapne aan, die vanaf nu ook hier komt wonen. Ik heb van de kans gebruik gemaakt om nog snel iets te vragen aan Melanie, die Daphne kwam brengen.
Iris en Sarah kwamen na een tijdje ook thuis, we hadden weer veel verhalen aan elkaar te vertellen.
Daphne is haar kamer even gaan kuisen en ik heb voortgedaan en heb ook eens nagedacht over een lesje voor de oudere kinderen.
Hemmo en Iris zijn naar de winkel gegaan en dan hebben we weer samen gekookt. Het was zoals gewoonlijk weer heel lekker!!!
Daphne was ondertussen naar internet gegaan, dus we hebben voor een laatste keertje met ons vieren gegeten. Het was ongelofelijk gezellig, we hebben veel gelachen, grapjes en plagerijtjes gemaakt. Na een tijdje was Daphne er terug bijgekomen. Het was een leuke avond!
Daarna zijn we nog aan de berg afwas begonnen.
Sarah en ik hebben in onze kamer nog goed doorgewerkt aan de verslagen en we hebben al wat ingepakt voor het weekend.
We lagen wel weer te laat in bed helaas.


























Ons plan van la casita:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten