zaterdag 7 augustus 2010

Bienvenido, welkom op mijn blog!

¡Hola!

Ik studeer Orthopedagogie en zal voor mijn derdejaarsstage voor 5 maanden in het verre Ecuador vertoeven.
Het is een spannende en lange weg hiernaartoe geweest, van keuzes maken, projectvoorstel schrijven, selectiegesprekken, wachten op de beslissing en dan juichen om de toelating.
Tijdens het afgelopen schooljaar heb ik een cursus Spaans gevolgd en ben geslaagd voor het examen, hiphoi! Nu proberen te onderhouden tijdens de vakantie…


De vlucht is een tijdje geleden eindelijk geboekt geraakt. Ik vertrek 30 augustus om 8u met het vliegtuig naar Ecuador en zal 27 januari om 17u30 terug landen in ons kleine Belgenlandje.
Het vertrek komst steeds dichterbij, de zenuwen komen stilaan aangeslopen… Er is al veel voorbereid, maar er is ook nog steeds veel te doen!
Ik ben al op pad gegaan voor de nodige vaccinaties, om de papieren voor het visum te bemachtigen, reispas is ook al in orde, een paar weken terug naar Brussel gegaan voor het visum op het consulaat van Ecuador, dat was ook al een hele beleving!
Verder nog shoppen, centjes verdienen met vakantiewerk, inpakken, afscheid nemen, heel wat zaken regelen om de stage voor te bereiden, …. Een drukke en volle zomervakantie dus!

Het is mijn bedoeling om regelmatig eens een verslagje vanuit Ecuador te posten zodat jullie mijn belevenissen mee kunnen volgen :)
Ik ben benieuwd en kijk er vol spanning naar uit!!

¡Hasta la vista!

2 opmerkingen:

  1. Janna!

    Ik voel me vereerd om als eerste op jouw blog te mogen reageren. Bij deze wil ik even zeggen dat ik je BBQ erg geslaagd vond en dat je het super zal doen in het verre Ecuador!
    Ook is het mijn plicht je te waarschuwen voor mijn verslavend-blog-volg-talent. Dus post maar goed veel ;)

    Nog succes met de laatste loodjes...
    X
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Katja,

    Ik heb ook erg genoten van het samenzijn met z’n allen op de BBQ en ervoor met m’n familie. Geeft een leuk gevoel om mee te kunnen vertrekken :)

    Ik heb absoluut geen probleem met je verslaving ;) Reageer maar lekker veel, daar is deze blog tenslotte ook voor hé!

    Zijn m’n verhalen lang genoeg?! Soms heb ik bijna medelijden met jullie die dit allemaal moeten lezen, wat een werk. Het typen ervan is ook echt een heuse bezigheid, kruipt soms echt veel tijd in. Het internet en de computers in de cafeetjes hier werken ook niet altijd zo goed mee… is al wel eens frustrerend geweest. Maar ik geef niet op! Ik blijf posten :) Het is leuk om mijn verhalen te kunnen delen!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen